Mobil banking (tiež Mobilbanking, SMS-banking, GSM banking, WAP banking, M-banking, mbanking)

Termín používaný pre kontrolu zostatkov na bežných bankových účtoch, realizáciu transakcií, zadávanie prevodných príkazov a platieb prostredníctvom mobilného telefónu. Mobil banking môže byť založený na rôznych technológiách, najčastejšie sa tieto úkony vykonávajú cez SMS správy (zašifrované alebo nezašifrované) alebo mobilný internet (WAP banking). Mobilbanking možno rozdeliť podľa typov operácií na:

  • pasívny mobil banking (s pasívnymi operáciami), ktorý klientovi poskytuje možnosť získať všeobecné informácie, napr. aktuálny kurzový lístok, stav účtu, prehľad úrokov a pod.
  • aktívny mobil banking, ktorý umožňuje klientovi disponovať s prostriedkami na účte prostredníctvom aktívnych operácií s účtom. Patrí tu napríklad zadávanie prevodných príkazov, tuzemský alebo cezhraničný platobný styk a pod.

Medzi často využívané technológie v mobilnom bankovníctva patrí technológia SIM Toolkit (Subscriber Identity Module Application Toolkit). Pre jej zriadenie je potrebný mobilný telefón podporujúci SIM Toolkit kartu, ktorú na požiadanie získate a aktivujete na obchodných miestach jednotlivých mobilných operátorov (v súčasnosti T-Mobile alebo Orange). Požiadavky klienta sa realizujú odoslaním zašifrovanej textovej správy. Banka takúto požiadavku spracuje a výsledok oznámi klientovi odoslaním spätnej SMS správy.

Porovnajte si


Pozrite si ďalšie pojmy:

# A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Z

Potrebujete pomôcť?

0948 090 040

+421 948 090 051

Bežný hovor do siete O2