Cross-sell (cross-selling, x-sell)Čo je cross-sell (x-sell)?Cross-sell (x-sell) je predajná stratégia, postavená na ponuke ďalších produktov alebo služieb existujúcim zákazníkom. Zámerom cross-sell aktivít je snaha predajcu uspokojiť čo najviac zákazníkových potrieb a to širokou ponukou ďalších produktov, ktoré môžu, ale nemusia súvisieť s pôvodným nákupom zákazníka. Práve hranica súvislostí robí niekedy cross-sell techniky ťažšie rozlíšiteľné od tzv. up-sell predajných techník. Vo všeobecnosti možno povedať, že kým up-sell predaj sa sústreďuje na zvýšenie hodnoty nákupu v snahe predať drahší výrobok toho istého typu (vo vertikálne rovine), cross-sell techniky sú zamerané skôr na predaj ďalších výrobkov, popri kupovanom výrobku (v horizontálnej rovine). Praktický príklad oboch techník môže byť nasledovný: Zákazník si kupuje nový televízor. V prípade up-sell predaja bude snahou predajcu predať zákazníkovi vyšší a zároveň drahší model televízora. Ak predajca uplatní cross-sell techniku, nebude zákazníkovi ponúkať vyšší model televízora, ale napríklad DVD rekordér. Ak predajca uvidí, že zákazník s kúpou DVD rekordéra váha, môže mu ponúknuť bezplatný odvoz tovaru, ak si vezme aj televízor aj DVD rekordér - to už ale bude vo vzťahu k predaju DVD rekordéra aj televízora up-sell technika, postavená na vylepšení vlastností kupovaného tovaru. Voľba vhodnej techniky predaja závisí od skúseností predajcu a jeho schopnosti odhadnúť zákazníkove potreby. |
Pozrite si ďalšie pojmy:
# | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z |
Potrebujete pomôcť?
0948 090 040
+421 948 090 051
Bežný hovor do siete O2