Ako zmeniť banku a bežný účet

Od 15.3.2016 sú účinné nové pravidlá pre presun bežných účtov, ktoré zjednodušujú pre klienta presun bežného účtu do novej banky.

Pod presunom bežného účtu sa rozumie zrušenie trvalých príkazov, inkás, súhlasov s inkasami a platobných príkazov v starej banke a presunutie týchto príkazov do novej banky. Súčasťou presunu môže byť aj prevod zostatku zo starého účtu na nový a zrušenie účtu v starej banke. Účet môže presúvať len klient banky (fyzická osoba alebo podnikateľ zamestnávajúci max. 10 zamestnancov,s obratom max 2 mil. EUR ročne).

Žiadosť o presun platobného účtu sa podáva v novej banke, ku ktorej chce klient presunúť platobný účet. Nová banka na základe žiadosti klienta, bez ďalších úkonov klienta, zrealizuje celkový presun platobného účtu. Podaním žiadosti vzniká novej banke povinnosť zaslať žiadosť o presun platobného účtu starej banke. Tá je následne povinná doložiť zákonom požadovanú dokumentáciu viažucu sa na presun účtu a uskutočniť kroky smerujúce k presunu platobného účtu. V žiadosti o presun klient určí dátum, od ktorého sa majú trvalé príkazy na úhradu alebo inkasá vykonávať v novej banke, najskôr 20 pracovných dní odo dňa prijatia riadnej a úplnej žiadosti o presun platobného účtu.

Všetky úkony spojené s presunom účtu sú bezplatné.

Porovnanie bežných účtov a balíkov služieb v jednotlivých bankách

Ako si zriadiť bežný účet alebo balík služieb Elektronické bankovníctvo

Potrebujete pomôcť?

0948 090 040

+421 948 090 051

Bežný hovor do siete O2

Správy

banka roka 2022 Rozdali sme ocenenia za najlepšie bankové produkty roka 2022
Rozdali sme ocenenia Banka roka v kategórií Najlepšia pôžička, Najlepší bankový bankový účet, Najlepší termínovaný vklad, Najlepšia hypotéka a Stabilná banka roka.

Smart ucet Účet za 0 €. Pre každého a navždy
Bez podmienok a bez poplatkov.

okamzite platby Tatra Banka, VÚB banka a Slovenská sporiteľňa spustili okamžité platby
Platby medzi týmito bankami budú spracované v priebehu pár sekúnd.

Ďalšie