7 zaujímavých funkcií na webe Tatra banky [VIDEO]
Tatra banka spustila minulý týždeň novú web stránku. Nezmenil sa len dizajn a navigácia, podstatné zmeny sa udiali aj pod kapotou. Nový web priniesol množstvo inovatívnych funkcií a interaktívnych nástrojov, s akými sme sa na stránkach slovenských bánk zatiaľ nestretli.
Prečo nový web
„V prvom rade sme chceli prelomiť ideu, že bankový web musí byť komplikovaný. Rozhodli sme sa urobiť jednoduchý, prehľadný, interaktívny a moderný nástroj na získavanie informácií o produktoch banky,“ hovorí Marína Smolková, hovorkyňa Tatra banky.
Príprava trvala niekoľko mesiacov. Banka prostredníctvom rôznych nástrojov sledovala správanie sa návštevníkov na svojich stránkach. Zároveň monitorovala názory klientov na svoje stránky v online diskusiách, na sociálnych sieťach a reakcie cez online formulár. „Na základe prieskumov používateľom najviac prekáža tmavá farba,“ konštatuje Marína Smolková, no jej použitie odôvodňuje cieľom zjednotiť farebnosť s novým internet bankingom. „Na novej stránke sa s dominanciou čiernej používateľ stretáva len na hlavnej stránke, podstránky využívajú biely podklad pre väčie pohodlie pri získavaní informácií,“ dodáva Smolková.
Zmeny sa nedotkli len dizajnu. Banka sa snažila držať krok s aktuálnymi trendmi v online svete, takže do obsahu pribudli kalkulačky, produktové schémy, sprievodcovia a interaktívne nástroje.
Testovanie
„Prvou fázou boli pretesty pred samotným spustením, ako aj testy v rámci beta prevádzky (test použiteľnosti, test očnou kamerou, audit SEO). Pred spustením pre klientov web testovali a pripomienkovali zamestnanci zo všetkých oddelení banky. Poslednou fázou bola súbežná prevádzka starého a nového webu po dobu vyše jedného mesiaca,“ hovorí Marína Smolková.
Pokračovanie článku nižšie ↓
Zaujímavé funkcie a služby
Ovládanie
Stránka sa ovláda cez vysúvacie menu, vďaka ktorému sú všetky produkty prístupné na jeden klik.
Vyhľadávanie
Rýchle vyhľadávanie nájdete nielen na samotnej stránke, ale i na samostatnej doméne „Viem, čo chcem“ - www.viemcochcem.sk. Dizajn je minimalistický v štýle Googlu, ponúka iba okienko pre zadanie hľadaného výrazu. Alternatívy hľadaného slova sa zobrazujú už počas jeho písania.
Kalkulačky a porovnávače
Na nových online kalkulačkách si môžu návštevníci prepočítať splátky hypotéky či výnosy na termínovanom vklade. K dispozícii je aj konvertor čísla účtu do štruktúry IBAN pre cezhraničné platby a IBAN validátor.
K interaktívnym funkciám patria aj porovnávače úverov a platobných kariet. „Interaktívne kalkulačky a porovnávače považujeme za pridanú hodnotu pre klienta. Neide len o statické dáta, ale tieto nástroje umožňujú klientom okamžite modelovať a riešiť ich finančnú situáciu,“ vysvetľuje Smolková.
Dve mobilné verzie
Zatiaľ čo iné slovenské banky stále nemajú mobilnú verziu svojho webu, Tatra banka má mobilné verzie hneď dve: pre telefóny s vysokým rozlíšením a pre mobily s nízkym rozlíšením. Súčasťou technického riešenia je aj tzv. responsive design optimalizovaný pre natívne funkcie tabletov. „Návštevníci mobilnej verzie tvoria viac ako 5 % z celkovej návštevnosti,“ dodáva Smolková.
API
Vývojári sa môžu pripojiť na službu API (Application Programming Interface), takže údaje na svojich webových stránkach, v informačných systémoch a aplikáciách už nebudú musieť aktualizovať manuálne. Dáta budú stále aktuálne vďaka online prepojeniu so špeciálnym rozhraním banky. Služba je zatiaľ v beta prevádzke, ale už teraz poskytuje:
- IBAN konvertor - skonvertuje zadané číslo účtu na IBAN,
- IBAN validátor - overí, či je zadaný IBAN v súlade s IBAN štandardom,
- kurzový lístok Tatra banky s aktuálnymi aj historickými dátami,
- pobočky a bankomaty Tatra banky - zoznam a detailné informácie o pobočkách a bankomatoch banky; informácie aj o miestach, kde je možné platiť bezkontaktnou technológiou, Firemných centrách Tatra banky a Centrách bývania.
V príprave sú:
- úrokové sadzby Tatra banky - aktuálne aj historické,
- hypotekárne kalkulačky pre výpočet hypotekárneho modelu Hypotéky TB, Hypotéky TB so štátnym príspevkom pre mladých a Americkej hypotéky,
- úverová kalkulačka pre výpočet mesačnej splátky bezúčelového úveru,
- kalkulačka termínovaných účtov pre výpočet výnosu z termínovaných účtov Tatra banky.
RSS
RSS kanály boli už aj na starých stránkach. Používateľom RSS čítačiek umožňujú získavať nové informácie automaticky hneď po zverejnení. K dispozícii je 7 tematických RSS kanálov zameraných na úrokové sadzby, menové kurzy, kurzy fondov, ponuky pracovných príležitostí, nové obchody na Shopping zone, novinky a tlačové správy.
Komunikácia online 24/7
S bankou je možné komunikovať ihneď online, a to v ktoromkoľvek čase bez ohľadu na otváracie hodiny pobočiek. Pri každom produkte môžete banke napísať svoju otázku a dostanete odpoveď e-mailom. Pri zložitejších produktoch (napríklad pri hypotéke) môžete zavolať priamo cez internetovú stránku na kontaktné centrum banky alebo môžete požiadať o odpoveď cez online chat. V prípade Tatra banky to nie je žiadna novinka, banka už dokonca otvorila aj virtuálnu pobočku na Facebooku. Žiadna iná banka na Slovensku podobné možnosti komunikácie online 24/7 neponúka.
Inovácie
V júni 2012 dosiahla internetová populácia na Slovensku vo veku 12+ počet 2,9 milióna používateľov. Banky investujú do internetovej reklamy každý mesiac obrovské sumy, no funkcie ich internetových stránok sú veľmi chabé. Väčšina bánk svoje stránky využíva len ako pasívne nástenky so všeobecnými informáciami bez možnosti interaktivity, takže aj keď klient klikne na reklamu a dostane sa na stránku banky, nevybaví online takmer nič.
Tatra banka sa ako jedna z mála slovenských bánk snaží internetovým klientom porozumieť a podľa ich požiadaviek meniť aj svoje vnútorné procesy. Internetoví klienti chcú čo najviac vecí vybaviť pohodlne z domu, osobnej návšteve pobočky sa snažia vyhnúť. So svojou bankou chcú komunikovať cez internet tak rýchlo a jednoducho, ako cez internet nakupujú či uzatvárajú PZP.
Vývoj jednoducho nemožno ignorovať, banky sa budú musieť zmeniť tak, ako sa menia ich klienti.
Zdroje: Tatra banka, Interactive Advertising Bureau Slovakia
30. 07. 2012 - Luděk Mlčoch
Prečítajte si aj: Obľúbené turistické destinácie zavádzajú nové poplatky Úspory Slovákov sa zvýšili, inflácia však ohrozuje ich hodnotu Koniec lacných nákupov z Číny
Potrebujete pomôcť?
0948 090 040
+421 948 090 051
Bežný hovor do siete O2